”Добрите момичета си имат дневници. Лошите момичета нямат време. Аз просто искам да живея живот, който ще запомня. Дори и да не го опиша.”

Оne Тree Hill

сряда, април 14, 2010

P.S.: Обичам те / P.S.: I love you


Най-после се наканих да пусна тази публикациика с няколко дни закъснение.
Като за начало, докато се наканя да си намеря книгата и после и докато я намеря си беше приключение. Бях я чела преди доста време на български и още тогава бях решила че това ще е книга, която задължително ще намери място в засега скромната ми лична колекция книжки. В края на крайщата успях да я намеря след може би няколко часово обикаляне с приятеля ми, на когото съм адски благодарна за компанията тогава :) , я намерих в "Ориндж център" в София. Беше ми пределно ясно, че на български няма да я намеря и отдавна се бях "примирила" че ще си я чета на английски, което за щастие не ми е проблем :)
Холи е щастливо женена, има невероятни приятели и семейство и се радва на живота, който води. С Джери, съпруга и, са приятели от деца и въпреки проблемите които са имали, любовта им е издържала през годините. Но всичко приключва когато на Джери му откриват тумор в мозъка и след дълго боледуване той си отива. Холи е съсипана. Без работа, съпруг и деца тя се чувства изгубена и се откъсва от живота. Докато един ден майка и не и споменава за странен пакет, с надпис "Списъкът". Оказва се, че Джери е превърнал една шега в реалност за да може Холи да продължи без него. Чрез единадесетте писма, които той и е оставил, той и помага да се изправи на крака, да се научи отново да живее, дори и без него и да си намери нова работа, която този път да харесва. А всяко от писмата е подписано по един и същи начин, тематичен за тях:

"P.S.: I love you"


Холи следва тези писма (или картички, както се казва на места) като една своеобразна Библия, като че са десетте заповеди и те в действителност и помагат да продължи напред и да се изправи срещу своите страхове. Едновременно с това в живота на хората около нея, близките и приятелите и, се случват повратни моменти. Всичко това е комбинирано с описания на нейни спомени с участието на убииствено скъпа бяла рокла, в последствие опропастена, спорове за една лампа и едно наистина лудо караоке.
Сесилия Ахърн се проявява като изключителна писателка с този свои роман който би се харесал на почти всеки и неведнъж последните дни се замислям дали да не си купя още някоя нейна книга в скоро време. Харесва ми стила и на писане и историите които пише. "Послепис: обичам те" е книга за трудните моменти след които трябва да се изправим и да продължим напред. Книга за сближаването с хората, за начина на живот, за хубавите моменти и това че трябва да ги помним, но не да живеем само от тях. Те ще ни топлят но са спомени, не можем да върнем времето назад...

"P.S.: I love you"

5 коментара:

  1. Казах ти... Книгата е страхотна, невероятна... Избирай... Обожавам я, винаги съм я обичала!

    ОтговорИзтриване
  2. Как така си я чела на български, а след това не си я намерила (на български) ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бях я взела от приятелка, но в последствие реших, че бих искала тази книга в библиотеката си. Затова и започнах да я издирвам усилено, но беше минало време и не успях да я намеря. В края на краищата, в момента я имам на английски и я препрочитам, когато имам такова желание :)

      Изтриване
    2. Има ли някакъв вариант твоята приятелка да ми я преснима? Няма значение цената!

      Изтриване
    3. Има ли някакъв вариант твоята приятелка да ми я преснима? Няма значение цената!

      Изтриване