”Добрите момичета си имат дневници. Лошите момичета нямат време. Аз просто искам да живея живот, който ще запомня. Дори и да не го опиша.”

Оne Тree Hill

събота, август 07, 2010

Вечерните новини

Това е първата книга на този автор, която чета и съм убедена че ще си намеря и други (всъщност следващата седи на около метър от мен и само чака да я подхвана). Артър Хейли наистина ме покори със стила си на писане! Трябва по-често да слушам хората като ми казват, че книги са хубави :D
"Вечерните новини" описва начина на живот и работа на няколко журналисти от висока класа работещи в американската телевизия CBA (Си Би Ей). Хейли ни показва ясно как в света на телевизията пък дори и от онова далечно (от моя гледна точка) време всичко е въпрос понякога на секунди и динамиката е част от живота на всички захванали се с това.
Крофърд Слоун е един от водещите новинари и журналисти в CBA и автор на няколко книги. Той е твърдо убеден, че ако някога стане въпрос за отвличане на някого, то ще е за неговото. Дори за секунда не се замисля, че семейството му - съпругата му Джесика и сина му Ники са заплашени дори повече от него в това отношение. Затова и когато една сутрин те отиват заедно с възрастният баща на Крофърд - Ангъс - на пазар и ги отвличат, това е като гръм от ясно небе за професионалния журналист. Когато се разбира, че няма кой знае какви следи и ФБР не би могло да помогне кой знае колко, се сформира специален екип предназначен да намери семейството на Слоун. Привикани са Хари Патридж - стар познат, приятел и едновременно с това конкурент, на Слоун, Рита Ейбрамс, Мин Ван Кан, Кен О'Хара и още няколко човека, които драстично допринасят за развоя на събитията. Започва издирване на всякаква информация, наемат се хора за по-малките неща, задействат се връзки, а на разтърсеното от дръзкото отвличане общество не се дава да забрави за случката...
Преди да прочета книгата ми казаха, че Артър Хейли пише книгите си по начин, по който човек може да реши, че той се занимава с конкретното нещо, отразено в книгата, в случая например с журналистика. Е, след прочита на "Вечерните новини" съм напълно съгласна с това. Изключително интересно четиво, много динамично и завладяващо :)

1 коментар:

  1. Наистина би било удачно да започнеш да слушаш, когато някой ти препоръчва нещо хубаво.

    ОтговорИзтриване