”Добрите момичета си имат дневници. Лошите момичета нямат време. Аз просто искам да живея живот, който ще запомня. Дори и да не го опиша.”

Оne Тree Hill

понеделник, декември 20, 2010

Тръпка

Всъщност ми е много трудно да започна да пиша впечатленията си за тази книга. Не знам защо, просто някак си каквото и да измисля ми звучи малко и незначително. Въпреки това, ще положа усилия да ви запозная със света на Тръпка.
Мисля, че е добре да започна от най-далечните си спомени за това произведение. За пръв път чух за него малко след като излезе може би, един познат я беше чел и му беше харесала, но тогава не обърнах много внимание, четяха ми се други неща по това време. И ето че преди няколко месеца пак изникна, този път в блога на една позната от Интернет пространството, а вече и на живо. Но тогава пък нямах време за четене за развлечение. 
И ето че съвсем скоро, преди две седмици всъщност, отидох на ежегодното изложение на Книгата в НДК в София с приятеля си, и както се оказа след това, точно ден преди да пристигне авторката на книжката - Маги Стийвотър.
Общо взето вече бях решила, че ми се чете нещо развлекателно и си купих "Тръпка" още тогава. За една вечер прочетох 100тина страници (предупреждавам, че е страшно пристрастяваща, не се лъжете от сравнително малкия и обем) и когато на следващият ден отидохме и се запознахме с авторката си взех и продължението - "Копнеж", което дочетох тази вечер. Но за "Копнеж" и самата авторка ще говоря друг път, най-малкото в друг пост :).
И така... 
"Тръпка".
Противно може би на повечето очаквания, това не е просто поредния тийн роман. Всъщност е много повече. Лично аз смятам, че повечето напоследък нашумели книги за свръхестественото, не могат да се мерят с поредицата за вълците от Мърси Фолс. Това е градчето, в което се развива действието, реално място, както разбрах в САЩ. Книгата е написана по изключително интересен начин - различни откъси за различните герои на фокус, които се редуват. Основни са характерите на момиче на име Грейс и момче на име Сам. Грейс е самият образ на съвършената дъщеря, а Сам... Сам има мистериозна тайна. Тя има увлечение по вълците поради претърпян в детството си инцидент, а той има много общо с хищниците на зимната гора.
Студ. 
Сняг. 
Бяла зима и две силно преплетени съдби...

Не знам на вас как ви се струва, но на мен при самото писане отново ми се дочете <3. 
Книжката е наистина много пристрастяваща, идеална за четене докато навън се сипе сняг и студа е стегнал всичко, а вие сте вътре на топличко :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар