”Добрите момичета си имат дневници. Лошите момичета нямат време. Аз просто искам да живея живот, който ще запомня. Дори и да не го опиша.”

Оne Тree Hill

неделя, декември 30, 2012

Разни равносметки, спомени, надежди

Дойде краят и на тази година и няма как да се мине без нещо написано, с което да я изпратя. И поне утре няма да имам време, а вероятно и желание да пиша, сега ще да е.

Точно преди година мисля с една приятелка седнахме в едно КФС и си направихме списък с новогодишни резолюции, които да се опитаме да изпълним пред идващата (тогава) 2012 година. Сега седя пред него и гледам какво точно съм направила и какво не и според него и си изготвям равносметката за тази година.

Цялостно 2012 беше прекрасна година. Не липсваха проблеми, но имаше и наистина разкошни, незабравими моменти. Ето един параграф за набелязаните тогава цели и успеха или неуспеха с тях:

Успях да изкарам успешно изпитите и на двете си изпитни сесии, въпреки че не успях да се  накарам да уча редовно нито втория, нито третия семестър. За сметка на това наистина пях много и постигнах много прогрес в това отношение, макар че съм далеч от истинската цел и това отново ще присъства в списъка за 2013та. Спрях да се влияя толкова много от мненията на останалите хора, дори и все още да не съм напълно независима от това. Мислех по-позитивно и по този начин помагах както на себе си, така и на хората около мен (поне така мисля и се надявам). Влюбих се отново и съм с човека, когото обичам. Не знам до каква степен съм поемала повече рискове, но знам, че най-важните в лично отношение са поети и страховете са преодолени. За сметка на това обаче не снимах достатъчно тази година, да не кажа никак, и не успях да променя хранителните си навици към по-здравословни, дори и да мислех за нещата, които ям понякога и затова тези цели остават за догодина. Намерих си стаж по специалността, който се разви много добре по мое мнение, но не достигна до сериозна работа (за която така или иначе не бях готова напълно, а и си беше нереалистична цел). Позволявах си да мечтая повече и да гоня мечтите си без значение колко далечни ми се струваха на моменти обаче, което някак си ми се струва доста важно. Пропусках желания в 00:00, 11:11 и 22:22, но бях по-упорита. Спрях да си губя времето толкова много във Фейсбук, но за сметка на това открих Тъмблър. Изглдах ОТХ до края на 4ти сезон, но се загубих напълно по Доктор Ху. Спрях да бъда толкова стеснителна, но не пишех толкова често и толкова качествени неща. Опитах се да бъда по-търпелива и да обръщам повече внимание на членовете на семейството си, но не знам до колко успях. Ходих повече на кино и театър, но все още не съм посетила нито една изложба. Отидох на море с компанията си, но се отчуждих от други хора, които ми бяха важни. Спортувах малко повече, но има много което да се желае. Пих повече чай, но спрях да сподям толкова много. Но четох и много книги и научих много от тях.

Не знам, в общ план 2012 беше добра година и силно се надявам 2013 да е още по-добра.
Загубихме велики актьори и изобщо творци. Имаше атентат. Земетресение. Кризи. Войни. Обама спечели още един мандат - надяваме се за добро. Открихме магистрали и закривахме предприятия. Хора гладуваха, а други забогатяваха. А някои останаха без домове за зимата. Имаше оставки, но имаше и своеволия. Горяха скандали, но и гори.
Иска ми се да си пожелая главно хората да се усмихват повече, да виждат повече красивите, малките и стойностни неща около себе си. Аз знам сама за себе си, че се старая. Иска ми се да имаме здраве, да не си усложняваме само живота си и да не оценяваме нещо чак когато сме на прага да го загубим или когато вече си е отишло безвъзвратно от нас. Иска ми се в още по-голям мащаб нещата да се оправят до толкова, че да не мисля за заминаване при първа възможност, но знам, че причините за всичко са комплексни и често са в омагьосан кръг.
Сега ще седна и ще напиша сама новогодишните си желания. Догодина ще кажа колко от тях са се осъществили, а до тогава... ще се чуваме/виждаме!

2 коментара:

  1. Аз за миналата (тази) година нямах никакви желания, но за 2013 бих искала хората да са по-добри един към друг, по-усмихнати и позитивни. :))

    ОтговорИзтриване